Ένα από τα πιο ξεχωριστά συγκροτήματα της Αμερικής που η metal σκηνή είχε την τύχη να συμπεριλάβει στους κόλπους της, αλλά την ατυχία να δεχτεί την προσφορά του μόνο από τέσσερις δίσκους, οι Crimson Glory, κάνουν σαν σήμερα, το 1986, το πρώτο τους βήμα στη δισκογραφία, μέσα από το ομώνυμο ντεμπούτο τους.
Σχηματίστηκαν το 1979 με το όνομα Pierced Arrow αρχικά, μετονομάστηκαν σε Beowulf για να καταλήξουν στο Crimson Glory, έχοντας περάσει από διάφορες αλλαγές στη σύνθεσή τους μέχρι τότε. Με τον John Patrick McDonald, κοινώς Midnight, να προστίθεται τελευταίος στις τάξεις τους, κάνουν διαρκείς πρόβες, σπαταλώντας τέσσερα χρόνια για να βρουν τον ήχο που τους ταιριάζει και να τον βελτιώσουν. Για τη δημιουργία αυτού του ήχου ανακατεύουν στην παλέτα τους τις πιο σκοτεινές αποχρώσεις των μουσικών των Iron Maiden και των Queensrÿche και το αποτέλεσμα είναι ένα μείγμα παραδοσιακής και power metal. Έτσι έρχεται το Crimson glory, ένας δίσκος με στοιχεία κλασσικής metal, φανταχτερές κιθαριστικές μελωδίες, progressive στοιχεία και μελοδραματικά φωνητικά με έντονες διακυμάνσεις. Τα κομμάτια διατηρούν μια μέτρια ταχύτητα, κάτι που στοχεύει στη δημιουργία μιας εκπληκτικής ατμόσφαιρας. Ανάμεσα τους υπάρχουν κάποιες πραγματικές καλές συνθέσεις, ξεχωρίζουν όμως τρία – τέσσερα διαμάντια, με μεγαλύτερο όλων το “Azrael”, αυτό το υπερ-κομμάτι με την καθηλωτική σκοτεινή ακουστική του εισαγωγή και την μετάβαση του σε μια κιθαριστική καταιγίδα από απαστράπτοντα, αγριεμένα riff, δυσοίωνους στίχους και εκπληκτικές δαιμονισμένες φωνητικές γραμμές. Γενικά η φωνή του Midnight αιχμαλωτίζει με το μοναδικό της γρέζι, την αισθαντικότητα, το χρώμα, το εύρος της. Η ικανότητα του να ερμηνεύει δε με τόση άνεση τις ψηλές νότες, σε κάνει να αναρωτιέσαι αν αυτό που ακούς είναι πραγματικό ή κάποιο τρικ που έγινε στο στούντιο. Και μια και στα μέσα της δεκαετίας των 80’s ο ήχος και των των στυλ των metal συγκροτημάτων της εποχή έμοιαζε λίγο – πολύ, οι Crimson Glory θέλοντας να γίνονται αμέσως αναγνωρίσιμοι, καθιερώνουν την εμφάνιση τους με μεταλλικές ασημένιες μάσκες επί σκηνής αλλά και σε όλες τις δημόσιες εμφανίσεις τους. Τη μοναδική εξαίρεση σε όλο αυτό την κάνει ο τραγουδιστής, Midnight, αφού η μάσκα του άφηνε ακάλυπτο το στόμα του. Οι άνθρωποι με τις μάσκες λοιπόν, πιστώνονται τη δημιουργία ενός πρώτου, ιδιαίτερα σαγηνευτικού δίσκου που βέβαια αποτελεί και το θεμέλιο λίθο για το το επικό "Transcendence" που ακολούθησε. Κάθε μεταλλάς που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να εισχωρήσει στη μαγεία του αν και δύσκολο να μην το έχει κάνει ακόμη.
Σχηματίστηκαν το 1979 με το όνομα Pierced Arrow αρχικά, μετονομάστηκαν σε Beowulf για να καταλήξουν στο Crimson Glory, έχοντας περάσει από διάφορες αλλαγές στη σύνθεσή τους μέχρι τότε. Με τον John Patrick McDonald, κοινώς Midnight, να προστίθεται τελευταίος στις τάξεις τους, κάνουν διαρκείς πρόβες, σπαταλώντας τέσσερα χρόνια για να βρουν τον ήχο που τους ταιριάζει και να τον βελτιώσουν. Για τη δημιουργία αυτού του ήχου ανακατεύουν στην παλέτα τους τις πιο σκοτεινές αποχρώσεις των μουσικών των Iron Maiden και των Queensrÿche και το αποτέλεσμα είναι ένα μείγμα παραδοσιακής και power metal. Έτσι έρχεται το Crimson glory, ένας δίσκος με στοιχεία κλασσικής metal, φανταχτερές κιθαριστικές μελωδίες, progressive στοιχεία και μελοδραματικά φωνητικά με έντονες διακυμάνσεις. Τα κομμάτια διατηρούν μια μέτρια ταχύτητα, κάτι που στοχεύει στη δημιουργία μιας εκπληκτικής ατμόσφαιρας. Ανάμεσα τους υπάρχουν κάποιες πραγματικές καλές συνθέσεις, ξεχωρίζουν όμως τρία – τέσσερα διαμάντια, με μεγαλύτερο όλων το “Azrael”, αυτό το υπερ-κομμάτι με την καθηλωτική σκοτεινή ακουστική του εισαγωγή και την μετάβαση του σε μια κιθαριστική καταιγίδα από απαστράπτοντα, αγριεμένα riff, δυσοίωνους στίχους και εκπληκτικές δαιμονισμένες φωνητικές γραμμές. Γενικά η φωνή του Midnight αιχμαλωτίζει με το μοναδικό της γρέζι, την αισθαντικότητα, το χρώμα, το εύρος της. Η ικανότητα του να ερμηνεύει δε με τόση άνεση τις ψηλές νότες, σε κάνει να αναρωτιέσαι αν αυτό που ακούς είναι πραγματικό ή κάποιο τρικ που έγινε στο στούντιο. Και μια και στα μέσα της δεκαετίας των 80’s ο ήχος και των των στυλ των metal συγκροτημάτων της εποχή έμοιαζε λίγο – πολύ, οι Crimson Glory θέλοντας να γίνονται αμέσως αναγνωρίσιμοι, καθιερώνουν την εμφάνιση τους με μεταλλικές ασημένιες μάσκες επί σκηνής αλλά και σε όλες τις δημόσιες εμφανίσεις τους. Τη μοναδική εξαίρεση σε όλο αυτό την κάνει ο τραγουδιστής, Midnight, αφού η μάσκα του άφηνε ακάλυπτο το στόμα του. Οι άνθρωποι με τις μάσκες λοιπόν, πιστώνονται τη δημιουργία ενός πρώτου, ιδιαίτερα σαγηνευτικού δίσκου που βέβαια αποτελεί και το θεμέλιο λίθο για το το επικό "Transcendence" που ακολούθησε. Κάθε μεταλλάς που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να εισχωρήσει στη μαγεία του αν και δύσκολο να μην το έχει κάνει ακόμη.